Із досвіду роботи

Урок позакласного читання 1 клас

Тема: Повторення і закріплення вивчених букв. Робота з дитячою книгою.

Мета: Закріпит знання про вивчені букви. Удосконалювати вміння робити звуко-буквенний аналіз слів. Вховувати в учнів інтерес до читання книг, розвивати мовлення учнів, уяву, логічне мислення, акторські здібності. Виховувати почуття дружби і взаємоповаги, любов до народної творчості.

Хід уроку:

  • I. Закріплення знань про вивчені звуки та букви.

1) Повторення назв літер.

Учитель називає звуки, а учні – букви, якими вони позначаються.

2) Повторення скоромовки, вивченої на попередньому уроці.

3) Гра «Упіймай звук»

Кіт облизується ласо –

Ѓава в дзьбі держить м’ясо.

Ось поклала біля себе.

А коту того і треба.

Подивилась Ѓава вбік –

Кіт за м’ясо та й утік.

А малятам смішно стало:

«Ѓава ѓаву упіймала!»

4) Звуко-буквенний аналіз слів:

Кіт

Ѓава

Дзьоб

  • II. Робота з дитячою книгою

Вчитель. Сьогодні ми будемо подорожувати. А куди — зараз ви дізнаєтесь.

— Діти, а ви любите казки?

А чим вони вам подобаються?

- Так, казки — це незвичайний і захопливий світ пригод. Вони приваблюють всіх своєю чарівністю, незвичайністю. Вони навчають нас мудрості, чуйності, винахідливості, сміливості, доброти...

Тому кожна дитина дуже любить читати і слухати казки. А живуть всі казки в Країні Казок.

— А ви хочете побувати в цій країні?

А для цього нам потрібно вирушити в подорож. Ми готові вирушити до далекої Країни Казок. Але щоб знайти її у великому Казковому оке­ані, нам потрібна карта. Зараз я пошукаю її. Ой, а що ж сталося з нашою картою? Ось тут є записка:

«Хлопчища і дівчиська! Я не хочу, щоб ви їхали до Країни Казок. Тому вашу карту подорожі я за­чаклувала, а щоб вона розчаклувалась вам потрібно розгадати чарівне слово. А для цього потрібно відповісти на мої питання. Бажаю вам цього не зробити. Баба Яга»

— Який казковий персонаж лікував усіх звірят? (Айболить)

— Хто знайшов золотий ключик? (Буратіно)

— Кого найбільше злякалася Коза-Дереза? (Рака)

— Як звали діда у казці «Ріпка»? (Андрушка)

— Хто здолав змія своєю булавою? (Котигорошко)

— Кому Айболить лікував зуби? (Акулі)

— Яка маленька казкова героїня могла сховатися у квітці?(Дюймовочка)

— А яка дівчинка подорожувала Країною Чудес? (Аліса)

— Кого дід зробив із соломи? (Бичка)

— Що загубив дід, коли йшов лісом? (Рукавичку)

— Хто переміг 40 розбійників? (Алі-Баба)

— Діти, заплющіть очі, уявіть, що ви в Казково­му океані. Яскраво світить сонечко, повіває лагідний вітерець, і наш кораблик весело гойдаєть­ся на хвильках.

Ось і перша зупинка.

Зупинка «Острів Загадок»

— Всі полюбили читати казки. А чи добре ви знаєте казкових героїв? Зараз це ми побачимо.

(Виходять учні і загадують своїм товаришам за­гадки).

Він звірят усіх лікує,

Від болячок їх рятує,

І зайчат, і мавпенят,

Бегемотів і тигрят.

Вилікує він за мить

Все, що в звірів так болить.

(Айболить)

Сидить він на печі

Та їсть калачі,

Тут лисичка прибігає,

Мерщій його хапає.

Біжить котик рятувати,

У лисиці забирати.

(Півник)

Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Кого він не пригощав,

Бо жоден з них не працював?

(Мишенят)

Він злий чоловік.

Робить зло весь свій вік.

Сам худий, зігнутий,

Тільки кості торохтять.

Кажіть, дітки, як його звать?

(Кощій)

Що за баба така —

В неї костяна нога,

Довгий ніс, великі вуха,

Вона нікого ніколи не слуха.

(Баба Яга)

Оце так дива!

Тільки в казці це бува.

По небу дивний звір летить,

І, як піч, вогнем пихтить.

(Кощій)

Гpa«Бюро знахідок»

— Діти, недарма нас Баба Яга не пускала у подо­рож. Бо на цьому острові вона сховала речі, які по­цупила у казкових героїв. А стереже їх Павучок-Хрестовичок. Ось чому вона не хотіла, щоб ми потрапили на цей острів. Давайте відгадаємо, в яких казкових героїв вона їх вкрала, і обов'язково повернемо.

(Вчитель показує речі, а учні називають їх влас­ників: булава, кришталевий черевичок, золотий клю­чик, червона шапочка, медична сумка).

- Ну а тепер пливемо далі.

(Звучить музика).

Зупинка «Бухта Кощія»

— Ви добре знаєте, що Кощій дуже підступний і злий казковий герой. Він теж не хоче, щоб ми потрапили у Країну Казок. Але пропустить він нас лише тоді, коли ми виконаємо таке завдання.

1 варіант

Викласти на дошці по черзі всіх, хто ховався в рукавичці.

2 варіант

Викласти по черзі всіх, хто витягував ріпку.

- 3 варіант

Викласти по черзі всіх, кого зустрів Колобок.

— Молодці! Виконали і це завдання. Отже, можемо пливти далі.

(Звучить музика, діти заплющують очі і фанта­зують).

Кінцева зупинка «Країна Казок»

— Всі труднощі ви здолали, всі завдання виконали. Тому Країна Казок відчиняє перед вами свої ворота. Зараз ми потрапимо в чарівний світ казки. А пока­жуть нам її учні нашого класу. Називається вона «Котик і Півник».

(Інсценізація казки).

Підсумок заняття.

— Діти, наше заняття підходить до кінця. Тепер ви знаєте, як потрапити в казку.

По-перше: читати.

Під шелест сторінок ви опинитесь у казковому світі.

По-друге: малювати. Коли ви малюєте казку, олівець і фарби її оживляють.

А ще потрапити до казки можна сидячи перед екраном телевізора. Бо там казка живе і дихає.

Отож, читайте, малюйте і дивіться!

Казку нам пора кінчати,

Що лишається сказати?

Мабуть, всім вам зрозуміло —

Дружно всяке зробиш діло.

Тож читати треба вміло.

Бо казки — найкраще діло!

В них багато є добра.

Тож читайте, дітвора!

Вчитель: Карабут Л. П.