Із досвіду роботи

Математика 2 клас

Тема: Додавання числа 9 із переходом через десяток. Периметр чотиркутника. Задачі на 2 дії.

Мета. Ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання числа 9 із переходом через десяток. Удосконалювати розв'язуван­ня задач на дві дії за даним пла­ном, ознайомити дітей з пери­метром многокутника, розви­вати v дітей логічне мислення, виховувати любов та інтерес до математики.

Обладнання.Карта «Землі королеви Математики», симво­ли вводу, підручники, кораблик.

Хід уроку

Вчитель. Зараз, діти, у нас урок математики. Але сьогодні він у нас незвичайний. Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож землями королеви Математики. Подорожувати ми з вами будемо по річці Всезнайці на кораб­лику, який має назву «Рахівник». Уявіть, що ви вже зайняли свої місця на кораблику. Отже, вирушаємо в дорогу.

 

- А ось і перший острів, який зустрівся нам на шляху. Цей острів має назву «Усний рахунок». Жителі цього острова дуже люблять рахувати. А зараз вони хочуть перевірити, наскільки добре ви вмієте рахувати. Зайчиком вони передали свої завдан­ня. Зараз слухаємо ці завдання уважно і відповідаємо, піднімаючи свої ручки.

 

1. По дорозі їжак біг.

Ніс 10 яблук на пиріг,

Троє впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось?(7)

 

  • 7 берізок і 6 кленів

Змалювала вмить Олена.

І спитала: «Скільки в мене

Тут усіх дерев зелених?»

Полічить вона не може,

Хто Оленці допоможе? (13)

 

  • У живім куточку в школі

Є 8 рибок у воді.

Ще 5 рибок дасть Микола.

Скільки буде риб тоді? (13)

 

4. Водить діточок завжди

Гуска-мама до води.

По стежині, до ставочка

Лопотять вони шнурочком.

А гусак позаду йде

І рахунок всім веде.

Скільки пальців на руках —

Стільки й діток в гусака?(10)

 

 

  • — Цінь! — горобчик прилетів.

— Цінь! — і братик поруч сів.

— Цінь! — і ще два на гілках

У сіреньких кожушках.

Он вже стільки стало їх —

Полічіть, будь ласка, всіх!(4)

 

Вчитель. Молодці! Жителі острова Усний рахунок залишилися вами за­доволені. Але нам час далі рушати у дорогу. Наш «Рахівник» відпливає. Пливемо далі.

А ось і наступний острів вже видніється. Він нази­вається островом Каліграфічного письма. Доки ми будемо підпли­вати до острова, відкрийте всі свої робочі зошити. Жителі цього острова дуже гарно пишуть всі цифри. Вони попросили нас, шоб ми теж показа­ли, як гарно ми вміємо писати. Зараз у своїх зошитах запишемо всі цифри від 1 до 9 та число 10. Пишемо їх через одну клітинку. (Діти пишуть).

 

- Гарно всі написали. Жителям сподобалось.

А ми рушаємо далі.

- Ось ми припливли до острова Дев’яток. Вони пропонують нам розв’язати приклади, використовуючи переставну властивість дії додавання.

 

 

3 + 9 5 +9 7 + 9

4 + 9 8 + 9 6 + 9

 

- Іще завдання – скласти таблицю додавання і віднімання числа 9.

 

- У жителів цього острова виникли труднощі із прикладом 9 + 9.

Допоможемо їм!

 

9 + 9 = 9 + 1 + 8 = 10 + 8 = 18

 

- А тепер мешканці цього острова хочуть переконатись, що вони вміють додавати і віднімати число 9 (розв’язування виразів 173).

 

- Гарно ви впорались із завданням!

 

- Наступний наш острів — острів Відпочинку.

 

Фізкультхвилинка.

Склали ручки й олівці —

Стали всі біля стільців.

Хлопчики й дівчатка,

Зробимо зарядку.

Руки вбоки, вгору, вниз.

1, 2, 3 - не помились.

У долоні хлоп-хлоп,

І ногами топ-топ.

Мов годинник, зробим так:

Тік-так, тік-так!

Тихо сіли на стільці.

Вчитель скаже: «Молодці!»

 

- А ми рушаємо далі на острів Задач. Ось ми і на острові.

Жителі остро­ва Задач розв'язують задачі скрізь і всюди, що б вони не робили. Нам во­ни також запропонували розв'язати декілька задач. (Розв'язування задачі № 174).

Читаємо задачу, а всі уважно слухають.

 

- Що відомо в задачі?

(Було у дітей 7 аркушів зеленого паперу і 5 жовтого)

- Скільки аркушів витратили? (4)

- Про шо треба дізнатися?

(Це записано у таблиці).

- Поясніть, що показує кожне число у цьому записі?

- Чи можна відразу дізнатися, скільки аркушів залишилося?

(Ні).

-Чому? (Не знаємо, скільки аркушів було)

- Чи можна про це дізнатися?(Так).

- Як? (7 + 5 = 12 (арк.))

- Чи можна тепер дізнатися скільки аркушів залишилося?
(Так. 12 – 4 = 8 (арк.)).

 

- З острова Задач пливе наш кораблик на отрів Новинок.

На цьо­му острові дітки завжди дізнаються щось новеньке. На те він і острів Но­винок. А давайте прочитаємо ось це слово.

(На дошці записане слово «пери­метр»).

А чи доводилося вам раніше чути це слово? (Ні).

А хочете дізна­тися, що воно означає? (Так).

В цьо­му нам допоможе ось ця фігура. Що це за фігура? (Чотирикутник нама­льовано на дошці).

Периметр чотирикутника — це сума довжин всіх сторін чотирикутника.

Яка довжина сторін цього чотири­кутника?(2 см, 5 см, 2 см, 4 см).

Як знайти суму цих сторін? Якою дією? Знаходимо.

Що це ми тільки-но знайшли? (Периметр чотирикутника).

А зараз знайдемо периметр три­кутника. Що таке периметр трикутника? Як його знайти?

 

- І на острові Новинок всі були молодці.

А зараз ми відпливаємо на острів Кінцевий. (Вербальне оцінювання роботи учнів. Підсумок уроку).