Новини

Заходи на карантин

ЗАХОДИ ПРО ЗДІЙСНЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ  У ПЕРІОД, ПОВ’ЯЗАННИЙ ІЗ      ПОПЕРЕДЖЕННЯМ КОРОНАВІРУСУ  У НІЖИНСЬКІЙ ЗОШ І-ІІІ ст.№13

1.Виконання навчальних планів здійснювати завдяки різноманітним формам дистанційної освіти

1.1.Асинхронне навчання.

 Учасники освітнього процесу не спілкуються у режимі реального часу, а обговорюють окремі етапи роботи через інтернет-ресурси та інші засоби дистанційної комунікації:

E-mail дистанційне навчання. Воно здійснюється через листування учителя і учнів через мережу інтернет.

Класичний варіант E-mail навчання передбачає отримання учнем щоденних у один і той же час поштових повідомлень, у яких міститься невелика кількість текстового матеріалу та перевірочних питань до нього. До листа також можуть входити активні посилання на додаткові матеріали (статті з періодичних видань, оригінальні тексти, презентації, відео фрагменти), що їх можна переглянути у мережі Інтернет. Для спрощення доставки матеріалів до учнів можна їх надсилати всім учасникам навчання одним листом, вказавши їхні електронні адреси через крапку з комою у рядку адресування. Коли завершиться період дистанційного навчання, учні отримають перевірочні завдання, що складені з питань, які надавалися під час вивчення окремих фрагментів матеріалу.

Під час використання цього методу допускаються будь-які варіації, що спрощують, технічні і методичні моменти.

1.2.Навчання на платформах соціальних мереж. Для цього у обраній соціальній мережі створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує навчальні матеріали. Це можуть бути як його власні матеріали, так і матеріали інших авторів з теми, що розміщені в інтернеті, або у тій же соціальній мережі. Учням пропонується ознайомитися з цими матеріалами і написати до них коментар на задану тему (можуть бути як однакові, так і різні) із встановленого обсягу. У цьому випадку краще використовувати завдання, які потрібно обговорювати, хоча, допускаються і розрахункові завдання. Наприклад, для невеличкого есе-коментаря достатньо 1000 – 1200 символів без урахування відступів, а відповідь на розрахункове завдання може виглядати як звичайне число, або зображення сторінки зошита з його розв’язанням.

За такої форми асинхронного спілкування матеріали і відповіді доступні всім учасникам навчального процесу, але, за необхідності, вчитель може звернутися до учня через панель швидких сповіщень (чат).

Характер створеної спільноти має давати  можливість вчителю керувати сторінкою і вилучати невдалі матеріали і коментарі, розміщені на ній учнями. Також можна обрати формат спільноти з обмеженим доступом (тільки для учасників спільноти).

1.3.Синхронне дистанційне навчання

Воно вимагає від учасників навчального процесу одночасної присутності у віртуальному середовищі хмарного сервісу або програми.

Здійснюється шляхом організації одночасної зустрічі учасників навчання через різноманітні сервіси для online спілкування (Skype, GoogleTalk, спільні документи).

Департамент освіти і науки КМДА зауважує, що організація такої форми роботи може бути досить складною, якщо кількість учасників навчального процесу велика. Адже безкоштовні сервіси для спілкування підтримують невелику кількість учасників, не всі учасники своєчасно під’єднуються до зустрічі через технічні складнощі налаштувань пристрою чи швидкості інтернет-зв’язку тощо. Тому цю форму доцільніше використовувати як додатковий елемент іншої форми – асинхронно дистанційного навчання. Наприклад, учні поділяються на групи, кожна з яких має виконати завдання, наприклад, скласти, відредагувати, обговорити тощо спільний навчальний матеріал, розташований на сервісі спільних документів. Тоді учасники групи зв’язуються між собою для виконання завдання, а результати, або, якщо потрібно, і процес виконання учитель може відстежити у обраному хмарному середовищі або отримати його від учнів електронною поштою.

2.Використовувати інформацію про електронні освітні ресурси для учнів та вчителів розміщених на сайті Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка:

urok.ippo.kubg.edu.ua,

kievoit.ippo.kubg.edu.ua,

та на сайті «Столичний центр відкритої освіти».

3.Для педагогів та керівників закладів освіти 12 березня  будуть проведені вебінари: 3.1«Організація дистанційного навчання закладом освіти» (автор кандидат педагогічних наук, доцент Воротникова І.П.), відеозапис буде розміщено на порталі ІППО та сайті Департаменту освіти і науки Києва;

3.2.для учнів 5-11 класів – вебінар «Як навчатися дистанційно? Відкриті ресурси». Дату проведення буде повідомлено додатково. Відеозапис  буде розміщено на порталі ІППО та сайті Департаменту освіти і науки Києва.

4.До підтримки дистанційного навчання підключається і  ТРК «Київ».

З 16 березня 2020 року на телеканалі відводиться 2 години ефірного часу для проведення телеуроків: 4 телеуроки по 30 хвилин з різних предметів спрямовано першочергово для учнів випускних 9-х та 11-х класів. Бажаючим подивитися телеуроки потрібно стежити за програмою ТРК «Київ».

5.Також у межах роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка заплановані такі заходи:

12 березня відбудеться вебінар для педагогів та керівників закладів освіти «Організація дистанційного навчання закладом освіти» (автор кандидат педагогічних наук, доцент Воротникова І.П.), відеозапис буде розміщено на порталі ІППО та ДОН.

6.Учні 5-11 класів зможуть взяти участь у вебінарі «Як навчатися дистанційно? Відкриті ресурси». Відеозапис буде розміщено на порталі ІППО та ДОН.

7.ІППО створено каталог електронних освітніх ресурсів для учнів та вчителів urok.ippo.kubg.edu.ua. Вчителям, які не мають можливості організувати дистанційне навчання самостійно,  запропонують  надіслати уроки, матеріали, посилання для розміщення на ресурсі.

8.Для учнів 5-9 класів на сайті kievoit.ippo.kubg.edu.ua  розміщено уроки з курсу інформатики, в тому числі профільного рівня навчання інформатики для 10-11 класів з програмування.

9.Для вивчення окремих тем з української мови та математики учням 11 класів будуть організовані щотижневі вебінари.